niedziela, 31 marca 2013

10 PIERWSZYCH NUMERÓW - ILE WAŻY NASZA WARSZAWA M-20 ???

Witam...

Za Nami już 1/10 kolekcji od Deagostini - WARSZAWA M-20.
Chyba wykonanie modelu jest zadowalające zaś prenumeratorzy z tego co czytam nastawieni są pozytywnie do reklamacji. Sama budowa idzie też gładko. =)

Wszyscy wiedzą ile mierzy model:
- długość 582 mm.
- szerokość 212 mm.
- wysość 203 mm.

Ale nie wiemy ile WAŻY nasza Warszawa ???

Dzisiaj zważyłem dotychczasowe części i oto wyniki:
- maska silnika: 270g.
- przednie zawieszenie 950g.
- zderzaki 70g.
- blok silnika (po dwóch etapach budowy) 100g.

Czyli całość po 10 numerach waży około 1kg. 390g. !!!

Jak myślicie w jakiej wadze zamknie się cała Warszawa ??? Ja stawiam na 6-7 kg. =)


środa, 27 marca 2013

NUMER 9 & 10 - CAŁY BLOK SILNIKA





Porównanie do baterii AA "paluszek"


Witam...

Chciałem Wam pokazać jak wygląda "cały" blok silnika przed 11 numerem który będzie połączony miską olejową. Powiem że coraz bardziej okazalej wygląda serce naszej Warszawy M-20. =D

NUMER 10 - II ETAP BUDOWY SILNIKA

 
Widok silnika po II etapie budowy (porównanie do baterii AA "paluszek")

Gaźnik z iglicą regulacyjną przymocowany do kolektora ssącego
Kolektor ssący już razem z kolektorem wydechowym
Kolektor wydechowy i pompa oleju przykręcone do bloku silnika 
Króciec filtra powietrza przyklejony na górną część gaźnika

Witam...

Numer 10 czyli 1/10 naszej kolekcji, dzisiaj mamy do czynienia z prawą stroną bloku silnika.
Do bloku silnika przykręcamy filtr paliwa wraz z pompą, pompę oleju oraz kolektor wydechowy zaś do niego jest przymocowany kolektor ssący.
Na kolektorze ssącym znajduje się gaźnik do którego instalujemy iglicę regulacyjną a także PODOBNO króciec filtra powietrza a czemu podobno bo on już jest przymocowany - kupuje po dwa numery odkąd wymyśliłem budowę dwóch silników i w obydwu "10" numerach jest identycznie., więc się tym nie nie przejmujcie taka wada wydawcy.

Przypominam że instrukcje montażu numeru 10 znajdziecie tutaj: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/10.pdf

Już za tydzień w środę, 3 kwietnia 2013 pojawi się 11 numer i będzie tam miska olejowa która scali blok silnika Warszawy. =)
Przypominam że po 11 numerze pojawi się na moim profilu na YouTube ( http://www.youtube.com/playlist?list=PL2Fi22qYqM9VWf6YbqvBG1F4lfoA2XuVQ&feature=view_all ) filmik jak wygląda do tej pory silnik.

NUMER 10 - OPIS


Króciec filtra powietrza


Numer 10 zawiera prawą stronę bloku silnika, kolektor wydechowy, kolektor ssący, gaźnik, iglice regulacyjną gaźnika, filtr paliwa wraz z pompą, pompa oleju, śrubki oraz króciec filtra powietrza który z niewiadomych przyczyn już jest przymocowany do górnej części gaźnika (to że jest ta część już jest przymocowana to nie jest wyjątek bo kupuje podwójnie numery tam gdzie są elementy silnika i drugim numerze jest taka sama sytuacja).

Prawa strona bloku silnika jest metalowa zaś reszta części jest plastikowa.

Części są dobrym stanie musiałem delikatnie przypiłować pilnikiem pryszcze z paru części plastikowych.

piątek, 22 marca 2013

ZDALNIE STEROWANA POBIEDA - PROJEKT


Witam...

Kiedyś, gdzieś wspominałem, że ktoś w Rosji chce przerobić odpowiednik naszej Warszawy czyli Gaz-M20 Pobieda na model RC ! =)
Dzisiaj przypadkiem znalazłem stronkę gościa który prezentuje jak wykonuje przeróbki: zdjęcia i filmy. Ma także tam prezentację swojej kolekcji innych modeli RC.

LINK: https://sites.google.com/site/sergbondrc/home/proekty/pobeda

Czekamy jeszcze na latającą i pływającą Warszawę, ktoś się podejmie tego zadania ? =p



środa, 20 marca 2013

NUMER 9 - I ETAP BUDOWY SILNIKA

Widok silnika po I etapie budowy

Porównanie silnika do pudełka zapałek

Rura wlewowa oleju z korkiem

Cały korpus prądnicy

Widok lewego bloku silnika po zamontowaniu rury wlewowej i korpusu prądnicy

Główny filtr oleju

No i mamy długo oczekiwaną środę dnia 20 marca 2013 roku i są dwa długo oczekiwane dzisiaj święta bo mamy dzisiaj pierwszy dzień astronomicznej wiosny ! =D Chciałbym wykrzyczeć huuuuurrrraaaaaa ale jak się spojrzę za okno to jest inaczej (dla przypomnienia: jest mróz, pada śnieg) =(
No i wyszedł numer 9 naszej Warszawy M-20 =D
Nareszcie zaczynam budowę silnika i pada tutaj pytanie czy blok silnika jest plastikowy ? Nie, blok silnika jest metalowy ! Ładnie wykonany =)
Spotykamy się także z elementami gumowymi w częściach silnika, są to wszelakie rurki.

Przy budowie w 9 numerze nie miałem problemów, dziurki w bloku silnika nie były zalane farbą więc śrubki wkręcały się bez problemu. Jest tylko jeden zauważalny alert: chodzi o wrzeciono filtra olejowego które umieszczamy w dziurce filtra oleju - kompletnie się nie trzyma i musiałem to klejem potraktować.

Niestety albo stety ale silnik mi się spodobał i będę kupował numery z elementami silnika podwójnie. Koło modelu Warszawy M-20 w przyszłości będzie stał jego silnik, tak postanowiłem. Od początku roku i tak oszczędzam bo rzuciłem palenie więc kasiorki wystarczy. =)

Przypominam że instrukcje montażu numeru 9 znajdziecie tutaj: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/pdf/09.pdf

Numer 10 już za tydzień w środę... =)

NUMER 9 - OPIS


Numer 9 zawiera lewą stronę bloku silnika, korpus prądnicy, wentylator, koło pasowe, tarczę łożyska prądnicy, rurę wlewową oleju, korek wlewu oleju,główny filtr olej, wrzeciono filtra olejowego, śrubki.

Sam blok silnika jest metalowy ! =) Wszelakie wątpliwości rozwiane =p

Mamy także do czynienia z nowym tworzywem w elementach do budowy naszego modelu Warszawy M-20, jest nim guma i znajduje się w giętkich rurkach które odchodzą od:
- bloku silnika
- korpusu prądnicy
- rury wlewowej oleju

Tym razem nie mam zastrzeżeń do stanu wykonania części plastikowych a także metalowych i nie można zapomnieć o gumowych.


piątek, 15 marca 2013

ZACZYNA SIĘ NASTĘPNY ETAP BUDOWY MODELU



Witam...

Minął miesiąc od rozpoczęcia ankiety: "Czy budujesz model Warszawa M-20 ?" , jeżeli wyniki odzwierciedlają rzeczywistość to sporo jest NAS !!! =D

Także mija pierwszy etap budowy, zapoznania się z modelem mam tutaj na myśli jak wyglądają chyba już wszystkiego rodzaju (materiał) części, jak są wykonane, jak się buduje skręca.
Wyrobiliśmy chyba sobie już opinie na temat stanu wykonania, jedni są niezadowoleni więcej inni mniej ale jak to Polak musi podziamać sobie =p

W środę 20 marca 2013 ukaże się 9 numer i będzie do następny etap budowy Warszawy M-20 ponieważ, będę tworzyć modelu serce. Cały czas myślę nad tym żeby zbudować silnik dla modelu oraz silnik do prezentacji i postawić go koło modelu. Myślę że okaże się to dopiero w środę jak dorwę 9 numer i zobaczę jak jest wykonany blok silnika, czy nadaje się to pokazania od tak. Elementy będą pewnie wykonane z plastiku czyli będzie trzeba na nowo się bawić w szlifowanie zadziorków.

Filmiki na moim profilu poświęconym Warszawie ( http://www.youtube.com/playlist?list=PL2Fi22qYqM9VWf6YbqvBG1F4lfoA2XuVQ ) związane z budową silnika będą ukazywały się: "co trzy numery". Czyli zaczynając od 9 numeru, pierwszy filmik będzie się składał z 9, 10, 11 numeru, itd. =)

Mam nadzieje że nadal model Warszawy M-20 od Deagostini będzie cieszył się zainteresowaniem mimo nie wielkich zmian co numer przy budowie silnika.

Życzę wszystkim budującym wytrwałości =D

czwartek, 14 marca 2013

NUMER 3, 4, 5, 8 - CZYLI JAK WYPADŁO PRZEDNIE ZAWIESZENIE NA FILMIE =)



--- FILM JUŻ JEST DO OBEJRZENIA ---


Witam...

Opublikowałem na youtube obiecany film ( http://www.youtube.com/watch?v=-NKqMVTrB_k ) który przedstawia jak wygląda przednie zawieszenie po każdym etapie budowy a także z przykręconymi kołami. Pokazałem nawet jak pracuje zawieszenie. =)

Po każdym etapie porównałem wykonaną część podwozia z baterią AA "paluszek" co jest zawarte w filmie.

Całość waży jakies 0,5 kg. !!! Myślę że cały model będzie ważył spokojnie do 5kg.


środa, 13 marca 2013

NUMER 8 - PIERWSZA CZĘŚĆ PODWOZIA & PRZEDNIE KOŁA W KOMPLECIE =D








Witam...

Dzisiaj 13 marzec podobno pechowy ale nie piątek i dlatego nie pechowy bo pierwsza część podwozia i przednie koła są w całości. =D
Podziękowania dla mojej Kobiety za pożyczenie po raz drugi suszarki bo bez tego urządzenia nie dałbym rady znowu naciągnąć opony na felgę. =)

Stan dekielu był idealny bo sobie wybrałem w empiku spośród siedmiu sztuk, całość wygląda fenomenalnie. Waga przednich kół i przedniego zawieszenia to prawie 1kg. Będzie trzeba porządnie przykręcić półkę do ściany żeby już cały model nie spadł razem z nią !

Złożyłem drugie koło, później dwa koła i dwie tarcze kotwiczne z zespołem hamulca bębnownego przykręciłem do zwrotnicy a na koniec założyłem na felgi kołpaki.

Za parę godzin na moim profil youtube.pl ( http://www.youtube.com/playlist?list=PL2Fi22qYqM9VWf6YbqvBG1F4lfoA2XuVQ&feature=view_all ) pojawi się filmik jak wyglądało przednie podwozie po każdy etapie budowy. Zapraszam do oglądania.

Już za tydzień w środę 9 numer i rozpoczynam budowę silnika. 

NUMER 8 - OPIS



Numer 8 zawiera prawe koło, w którego skład wchodzi opona, felga, kołpak, śruba + śruba zapasowa i podkładka.

Stan całości oceniam jako bardzo dobry.


poniedziałek, 11 marca 2013

NUMER 6 & 7 CZYLI ZDERZAKI NA FILMIE =)



Witam...

Zapraszam do obejrzenia nowego filmu na moim profilu youtube ( http://www.youtube.com/playlist?list=PL2Fi22qYqM9VWf6YbqvBG1F4lfoA2XuVQ ) , tym razem przedstawiam jak wygląda przedni i tylny zderzak, były one w numerach 6 i 7. =)

Filmik przedstawiający etapy budowy przedniego zawieszenia udostępnię po najbliższej środzie (13.03.2013), czyli po 8 numerze jak przykręcę obydwa koła. 


sobota, 9 marca 2013

INSTRUKCJE MONTAŻU NUMERY 11-14 =D

Silnik po 14 numerze (źródło deagostini.pl)

Witam...

Na stronie deagostini pojawiły się instrukcje montażu od 1 do 10 numeru.
LINK: http://www.kolekcjawarszawam20.pl/faq.php

Silnik zapowiada się bardzo okazale !
Jak zobaczyłem kolejne instrukcje to mam ochotę kupować numery z elementami silnika podwójnie. Sam model silnika także mógłby stanąć na półce aby cały świat go oglądał. =)
Dosyć szczegółowo jest zbudowany nawet są do przymocowania przewody zapłonowe ze świecami. =)

W 11 numerze dowiadujemy się że model jest nie tylko do skręcania i składania a także do sklejania ! =p
W 12 numerze dostaniemy pęsete od deagostini. =)

Zapraszam do zapoznania się z tymi instrukcjami ponieważ rozświetlają przyszłość budowy modelu, niestety dalszą przyszłość bo w najbliższą środę wychodzi 8 numer i monotonne do składania drugie koło. =/
Ale już za dwa tygodnie zaczynam zabawę z montażem w całość SILNIKA =D

Zaś zdjęcie wyżej przedstawia silnik po 14 numerze. Czyli jak ktoś nie prenumeruje kolekcji to takim stanem budowy będzie mógł się pochwalić już 24 kwietnia 2013 ! =p (jeżeli dobrze liczę oraz jeżeli święta które są po drodze nie przeszkodzą w regularności wypuszczania numerów "co tydzień") 

środa, 6 marca 2013

NUMER 7 - TYLNY ZDERZAK



                                    

Dzisiaj wyszedł szczęśliwy 7 numer w którym jest do złożenia tylny zderzak. A czemu szczęśliwy ? Bo znowu części były ładnie wykonane. Jednak mój pomysł z zerwaniem prenumeraty dla oglądania dokładnie części co środę jak na razie sprawdza się. =)

Do plastikowego zderzaka przykręciłem lewą i prawą, plastikową nakładkę a potem do niego przykręciłem metalowe wsporniki zderzaka.

Za tydzień 8 numer a w nim drugie przednie koło i znowu będzie trzeba kobietę bajerować żeby pożyczyła suszarkę =p

Zderzak można zobaczyć na filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=jhm_VI2U7rU  =)

NUMER 7 - OPIS


Numer 7 zawiera tylni zderzak, dwie nakładki tylnego zderzaka, dwa wsporniki tylnego zderzaka, śrubki.

Tylni zderzak, dwie nakładki tylnego zderzaka są wykonane z plastiku zaś sporniki tylnego zderzaka są metalowe.