środa, 27 lutego 2013

!!! WAŻNE INFO DLA PRENUMERATORÓW !!!


Witam...

Na blogu w temacie: "Nareszcie wysyłają numery 5 i 6" kolega Krzysiek który prenumeruje także model Warszawy od Deagostini dał ważną informację i wklejam ją słowo po słowie:

"UWAGA!!! Ważna kwestia dla wszystkich prenumeratorów!!! Domyślnie DeAgostini wysyła przesyłki pocztą, jako zwykłą przesyłkę listowną!!! Przesyłki takie nie są awizowane, a w przypadku kiedy taka przesyłka nie mieści się w skrzynce pocztowej... No właśnie... nawet poczta nie wie co odpowiedzieć i co się z takimi przesyłkami dzieje. I teraz najważniejsze! Dzwoniąc za infolinię można poprosić o zmianę sposobu wysyłki na przesyłki polecone, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Ja nadal nie otrzymałem pierwszych dwóch przesyłek i nie mam bladego pojęcia co dalej z nimi się będzie działo. Oficjalnie brak przesyłki mogę zareklamować w DeAgostini po miesiącu od daty nadania. Trzecią przesyłkę otrzymam już (mam nadzieję) jako poleconą. Myślę, że można wrzucić na bloga jakąś szerszą informację na ten temat, bo nie wszyscy czytają komentarze.
Pozdrawiam, Krzysiek."

Ja prenumerując także od Deagostini model statku HMS Victory paczki są zawsze awizowane i są określane jako: "PAKIET" i pani na poczcie ma do tych pakietów oddzielny zeszyt z datami zostało wystawione awizo. Nigdy nie miałem wyżej wymienionych problemów. Więc się trochę zdziwiłem jak to przeczytałem ale jest dobra rada jeżeli bez dodatkowych kosztów da się przestawić ze zwykłej paczki na poleconą. Jest zawsze dodatkowe dla nas zabezpieczenie od wysyłającego. =)


NUMER 6 - PRZEDNI ZDERZAK



                     


                    

Witam...

Dzisiaj mamy kolejną środę i już 6 numer Warszawy M-20. Składamy tym razem przedni zderzak.
Do plastikowego zderzaka przykręciłem nowym śrubokrętem, jego metalowe wsporniki. Potem do zderzaka przykręcamy plastikową ozdobną nakładkę a na koniec tablicę rejestracyjną z napisem: "Warszawa".
Przedni zderzak jest kolejną częścią która ukazuje wielkość modelu, ponieważ długość jego wynosi mniej więcej 20 cm. =)

Całokształtowe wykonanie oceniam na mocną piątkę !!! =)

Już za tydzień tylni zderzak...zapraszam do zaglądania.

Zderzak można zobaczyć na filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=jhm_VI2U7rU =)

NUMER 6 - OPIS



Numer 6 zawiera przedni zderzak, nakładkę ozdobną przedniego zderzaka, tablicę rejestracyjną z napisem: "Warszawa", dwa wsporniki przedniego zderzaka, śrubki oraz śrubokręt.

Przedni zderzak, nakładka ozdobna i tablica rejestracyjna są wykonane z plastiku zaś wsporniki są metalowe.
Śrubek (trzy wielkość) jak zwykle jest więcej o jedną niż potrzeba. =)
Taka mała radą: Jak kupowałem ten numer w empiku to myślałem że nie dali śrubek ale są ! Wszystkie część są zapakowane w foli a nie tak jak do tej pory były pakowane w plastikową wytłoczkę. Dążę do tego że śrubki są schowane pod białą karteczką w środku folii. Są one wyczuwalne pod palcem jakby co. =)

Tym razem dostajemy mniejszy śrubokręt "krzyżak" tak samo jest on magnetyczny.


wtorek, 26 lutego 2013

NARESZCIE WYSYŁAJĄ 5 I 6 NUMER !!! =D


Witam...

Zrezygnowałem z prenumeraty w tamtym tygodniu bo wolę mieć wgląd do części kupując w empiku następne numery, trudno będzie drożej ale rzuciłem papierosy na początku roku więc i tak oszczędzam =)
I dlatego już w czwartek na blogu pojawiła się relacja z budowy trzeciej i ostatniej części podwozia.
A już jutro 6 numer i przedni zderzak.

Wczoraj dopiero dostałem potwierdzenie rezygnacji z prenumeraty od deagostini i napisali mi że właśnie wczoraj wysłali do mnie paczkę z numerami 5 i 6. Ci którzy zamówili prenumeratę od 5 numeru niech spodziewają się na dniach paczki.
Ale deagostini nieźle sobie liczy czas "około 4 tygodnie" na wysłanie pierwszej paczki. Ja zamówiłem prenumeratę od 5 numeru, dnia 16 stycznia i jest prawie 6 tygodni. =p

czwartek, 21 lutego 2013

NUMER 5 - TRZECIA I OSTATNIA CZĘŚĆ PRZEDNIEGO PODWOZIA



                                         

Witam...

Przednie zawieszenie gotowe !!! =D

Piąty numer kończy budowę przedniego zawieszenia i mamy do wykonania lewą część taką samą jak w trzecim numerze - http://warszawam-20.blogspot.com/2013/02/numer-3-pierwsza-czesc-przedniego.html - no i przykręcenie jej do reszty zawieszenia które zbudowałem do tej pory.

Śruby dzisiaj gładko wkręcały się w otwory, cały układ kierowniczo/sterowniczy chodzi gładko zaś obydwie sprężyny twardo.

Całość wygląda bardzo okazale i przyszłość modelu coraz lepiej się zapowiada. =)

NUMER 5 - OPIS



Numer 5 zawiera lewy dolny i górny wahacz przedniego zawieszenia, łącznik prawy wahaczy przednich - górnego i dolnego, przedni prawy ramieniowy amortyzator hydrauliczny, zwrotnica przednia prawa z ośką, przednia prawa tarcza kotwiczna z zespołem hamulca bębnowego, śrubokręt gwiazdkowy oraz śrubki do skręcenia tego wszystkiego.

Części zawieszenia są metalowe zaś tarcza hamulcowa jest z plastiku. Nie mam zastrzeżeń co do malowania części metalowych także plastikowa tarcza nie ma żadnych zadziorków po wyjęciu jej z ramki.

piątek, 15 lutego 2013

MINĄŁ JUŻ MIESIĄC... =)



Witam...

Minął już miesiąc odkąd wyszła kolekcja od Deagostini: Warszawa M-20 a także mój blog. =)
Jak się zapatruje dalej na ten model...hmmm...powiem Wam szczerze że podczas budowy pierwszej części przedniego podwozia czyli był to numer 3 miałem ochotę przerwać budowę. Było to spowodowane ciężkim wkręcaniem się śrub ponieważ otwory były za mocno zalane - to mnie denerwowało. =/ Ale dałem jeszcze jedną szanse i już w 4 numerze śruby wkręcały się bez problemu. =)

Odkąd buduje model Warszawy zainteresowałem się tym samochodem, nie tylko czytam o nim co jest umieszczone w gazetkach dołączonych w kolekcji ale z wielu więcej źródeł.

Do tej pory wyszły 4 numery kolekcji, mamy zbudowaną pokrywę silnika, jedno koło a także część przedniego zawieszenia z kawałkiem układu sterowniczego.
Nie miałem do tej pory żadnych problemów w składaniu części, instrukcję są przejrzyste.

Wiele dyskusji na różnych forach powstało po wydaniu Warszawy, powstały blogi, są filmiki na youtube, forum. Jest poruszenie w narodzie względem tej kolekcji...tylko zobaczymy ile osób wytrzyma do końca.

Ciekawie wygląda także pierwsza 10-tka wyświetleń mojego bloga jeżeli chodzi o kraje:

1. Polska
2. Rosja
3. Stany Zjednoczone
4. Niemcy
5. Ukraina
6. Francja
7. Wielka Brytania
8. Białoruś
9. Szwecja
10. Rumunia

Zapraszam do dyskusji na cały ten temat w komentarzach do tego posta. =)

Głosujcie w ankiecie na moim blogu, zobaczmy ile osób buduje model Warszawy M-20 =)








środa, 13 lutego 2013

NUMER 4 - DRUGA CZĘŚĆ PRZEDNIEGO PODWOZIA

                        

                       

Witam...

Druga część przedniego zawieszenia zbudowana. =)
W czwartym numerze główną rolę w budowie odgrywa belka przedniego zawieszenia do którego przykręciłem prawą część zawieszenia z 3 numeru. Prawa część zawiesznia dostała sprężynę a także przykręciłem drążek kierowniczy. Belka dostała dźwignie sterującą i pośrednią do których przykręcony został środkowy drążek sterowniczy.
Całość chodzi płynnie jeżeli chodzi o skręcania, zaś zawieszenie bardzo twardo dzięki sprężynie.
Tym razem nie było problemów z wkręcaniem śrubek bo otwory nie były tak mocno zalane farbą jak ostatnio w 3 numerze. =)

Trzecia część przedniego podwozia w 5 numerze który ukaże się za tydzień w środę 20 lutego ale ja dopiero ten numer dostanę w prenumeracie czyli nie wiem dokładnie kiedy. =/

INFO:
Fimik na youtube ( http://www.youtube.com/playlist?list=PL2Fi22qYqM9VWf6YbqvBG1F4lfoA2XuVQ&feature=view_all ) o przednim zawieszeniu będzie jak dostanę 5 numer od deagostini. =)



NUMER 4 - OPIS


Numer 4 zawiera główną część przedniego zawieszenia czyli belkę, drążki kierownicze, dźwignie sterującą, sprężyny  oraz śruby.

środa, 6 lutego 2013

NUMER 3 - PIERWSZA CZĘŚĆ PRZEDNIEGO PODWOZIA



Witam...

Pierwsza części przedniego zawieszenia wykonana. =) W trzecim numerze skręciłem przednią, prawą część zawieszenia. Trochę za dużo było zalanej farby w otworach na śruby ale w dwóch przypadkach delikatnie przewierciłem je malutkim wiertłem i dzięki temu udało się wszystko skręcić w całość.

Nie spodziewałem się że deagostini podaruje taki wypasiony magnetyczny śrubokręt ! Do takich małych śrubek w sam raz ! =D

Następna część przedniego podwozia w 4 numerze wyjdzie za tydzień w środę...znowu czekanie ale cierpliwość istnieje we mnie =)





NUMER 3 - OPIS


Numer 3 zawiera prawy dolny i górny wahacz przedniego zawieszenia, łącznik prawy wahaczy przednich - górnego i dolnego, przedni prawy ramieniowy amortyzator hydrauliczny, zwrotnica przednia prawa z ośką, przednia prawa tarcza kotwiczna z zespołem hamulca bębnowego, śrubokręt gwiazdkowy oraz śrubki do skręcenia tego wszystkiego.

Części zawieszenia są metalowe zaś tarcza hamulcowa jest z plastiku. Nie mam zastrzeżeń co do malowania części metalowych także plastikowa tarcza nie ma żadnych zadziorków po wyjęciu jej z ramki.

WAŻNE

Zabrałem się za składanie podwozia no i jest mały problem. Ponieważ niektóre dziurki w elementach są za bardzo zalane farbą i nie zawsze gładko wkręca się śrubki. Lepiej wcześniej przewiercić otwory małym wiertłem żeby było łatwiej.